Loading...

Langstation Blog

Połam język!

znalezione w internecie „Czy ja dobrze mówię?”,  „Czy, jeśli zamiast dźwięku „th” użyję „f” albo „s”, to czy zrozumieją mnie w Londynie?”, „ Czy będą się ze mnie śmiać?”- standardowe pytania większości polskich uczniów. Stąd dziś parę porad i narzędzi, dzięki którym zupełnie samodzielnie rozprawisz się z wymową.  No to zaczynamy! #1 Jak oni to…

Słuchać, by usłyszeć

Dlaczego zadania egzaminacyjne z słuchania nadal uważane są za jedne z trudniejszych na egzaminach? Dlaczego uczniowie często nie lubią długich „listeningów”, narzekając na problemy ze skupieniem się? Jak uczyć się słuchać, by rozumieć coraz lepiej i więcej- nie tylko na lekcji, przede wszystkim w życiu? Nie masz „pod ręką” native speaker’a? W XXI wieku naprawdę…

Grammar, I’m loving it…

Wiele osób uczących się języka ogarnia trwoga na samą myśl o stworze zwanym GRAMATYKĄ. Nauczyciele zwykle ją uwielbiają. Łatwo im mówić- wiadomo- mają „zboczenie” zawodowe.  Ale Ty, biedny uczeń, dlaczego niby Ty właśnie miałbyś się nią zajmować, skoro to takie trudne, nudne, monotonne, pracochłonne, czasochłonne i szaro-bure jak listopad.. Z niechęcią udajesz się na lekcję…

Wyciśnij tę cytrynę

Jak wycisnąć więcej?… z kursu języka obcego, ma się rozumieć. Wydajesz pieniądze na naukę, na podręczniki, poświęcasz czas przychodząc na zajęcia. Zrób wszystko, by było warto i by Twoja inwestycja miała szansę się zwrócić. Bo to inwestycja przecież. 🙂Otóż:1. Zaplanuj regularność swoich kontaktów z językiem obcym, nie tylko na zajęciach, ale również poza nimi. Przestań…

Słówko do słówka, aż zaboli główka

Nauka języka owocuje między innymi tym, że z lekcji na lekcję poznajesz nowe słówka. Wciąż nowe i nowe. Jeśli czujesz, że ich liczba zaczyna Cię przerastać, jeśli wydaje Ci się, że to jest nie do ogarnięcia, za to ogarnia Cię znużenie i zniechęcenie, ilekroć spoglądasz na zasób własnego zeszytu, przeczytaj kilka moich wskazówek. Pomogę Ci…

Dlaczego ten bałwanek stoi na głowie?

Bo się odwrócił. 🙂Jak niektóre lekcje w naszej szkole.Co to oznacza i dlaczego tak się dzieje?„Odwrócona lekcja” czy też, jak mówią niektórzy moi uczniowie, „postawiona na głowie”, to celowy, przemyślany przez lektora, zmierzony efekt. Polega na zleceniu uczniowi/ uczniom konkretnych zadań do wykonania przed zajęciami językowymi, których celem jest samodzielne wprowadzenie się w tematykę zajęć,…

NOWOROCZNE POSTANOWIENIA JĘZYKOWE

Podejmujesz? Większość moich uczniów je podejmuje, część z nich za moją namową. Ja też je podejmuję- zarówno jako lektor, trener języka, jak i uczeń, bo przecież lektor też się uczy jak uczyć cały czas. Oczywiście opinie na temat postanowień noworocznych mogą być podzielone, ba- nawet skrajne. Bo są tacy, którzy powiedzą ci („z całą pewnością”),…

Watch out! – Nastolatek uczy się języka

Dziś będzie o mądrym pomaganiu nastoletnim dzieciom w nauce języka. 🙂Tu słówko wstępu ode mnie:  http://bit.ly/nastolatekuczysiejezykaA tu kilka, mam nadzieję przydatnych, porad. Miłej lektury!Najdroższy Rodzicu!1. NIE NEGUJ, WSPIERAJNiełatwy to temat. Ale postanowiłam się do niego dobrać pod naciskiem wielu rodziców nastolatków. I próśb oraz narzekań- „no niech pani coś z tym jego/jej angielskim zrobi”, „mnie…